راهنمای شبکه

آموزش شبکه به علاقه‌مندان

راهنمای شبکه

آموزش شبکه به علاقه‌مندان

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

اسب بخار چیست؟

اگر حتی یک بار تبلیغات مربوط به ماشین های مختلف را دیده باشید، حتما عبارت «اسب بخار» هم به گوش شما خورده است. اما اسب بخار چیست؟ این مقیاس در واقع میزان قدرتی است که توسط موتور به منظور انجام کارهایی که برای آن طراحی شده است تولید می‌شود. اسب بخار یک واحد اندازه‌گیری خودساخته است که توسط جیمز وات و به منظور مقایسه تاثیر موتور بخار خودش با اسب هایی که در آن زمان مورد استفاده قرار می‌گرفت از آن استفاده کرد. هر اسب بخار برابر است با قدرت مورد نیاز برای بلند کردن 75 کیلوگرم (میانگین وزن یک انسان بالغ) به فاصله یک متر (3.28 فوت) در عرض یک ثانیه.

Brake-horsepower که با علامت اختصاری Bhp نشان داده می‌شود میزان هدر رفت انرژی به دلیل اصطکاک را هم نیز مورد محاسبه قرار می‌دهد. البته از آنجایی که اسب بخار نیز این میزان را در نظر می‌گیرد، این دو هیچ تفاوتی با هم ندارند.

تفاوت اسب بخار و گشتاور

جایگزین اسب بخار چیست؟

دانشمندان و ریاضیدان‌ها به جای استفاده از اسب بخار ترجیح می‌دهد از کیلو وات استفاده کنند که واحد واقعی اندازه‌گیری قدرت است. هر اسب بخار برابر است با 754.7 وات (0.7457 کیلو وات)؛ با این وجود کشورهای خیلی کمی از کیلو وات برای اندازه گیری قدرت یک ماشین استفاده می‌کنند و این مقیاس فقط در استرالیا و آفریقای جنوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قدرت نشان دهنده این است که یک ماشین تا چه اندازه سریع است و نیروی موتور تا چه جایی می‌تواند آن را پیش ببرد؟ پس می‌توان گفت هرچقدر اسب بخار یک ماشین بیشتر باشد، سرعت نهایی آن نیز بیشتر است. نیروی موتور چیزی است که هنگام گاز دادن احساس می‌کنید و با عبارت گشتاور به آن اشاره می‌شود. گشتاور بیشتر در مورد احساسی است که موتور ماشین به شما می‌دهد و ارتباط زیادی با قدرت آن ندارد. اما سوال اینجاست که چرا موتورهای دیزل که گشتاور بیشتری دارند، با کمترین میزان خروجی قدرت، قوی‌تر به نظر می‌رسند؟

با ما همراه باشید تا در مقالات آینده به این سوال شما پاسخ دهیم

منبع: اسب بخار چیست؟ (ژیتک)

  • ۹۸/۰۶/۱۲
  • محمد خزایی

نظرات (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی