راهنمای شبکه

آموزش شبکه به علاقه‌مندان

راهنمای شبکه

آموزش شبکه به علاقه‌مندان

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

برای خرید کیف پول چرم مردانه دست دوز شما باید به نکات مختلفی توجه کنید. برای مثال مدل کیف پول، استفاده از چرم طبیعی یا چرم مصنوعی در ساخت آن و... از مواردی هستند که در زمان خرید کیف پول باید به آن‌ها توجه کنید.

بوی چرم

مهم‌ترین نکته در زمان خرید کیف پول چرم بوی آن است. شما باید هنگامی که کیف را بو می‌کنید، به جای بوی مواد شیمیایی و رنگ بوی چرم طبیعی را احساس کنید.

نوع چرم

به صورت کلی چرم طبیعی به سه نوع سبک نیمه سبک و سنگین تقسیم می‌شود. البته چرم طبیعی براساس نوع دباغی هم به شش دسته‌ی مختلف تقسیم می‌شود.

چرم سبک

این نوع چرم از پوست حیوانات مختلفی مثل گوسفند، بز و بره به دست می‌آید. چرم سبک به شدت ظریف و نازک است و به همین خاطر بیشتر در مواردی مثل لباس‌، کاپشن و دستکش چرم از آن استفاده می‌شود. ممکن است از برخی انواع چرم سبک به عنوان آستری کفش هم استفاده شود.

چرم نیمه سبک

چرم نیمه سبک از پوست حیواناتی مثل کروکودیل و سوسمار تولید می‌شود. به دلیل کمیاب بودن این نوع چرم به هیچ عنوان از آن برای ساخت مواردی مثل کیف پول چرم استفاده نمی‌شود و بیشتر در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که جنبه تزئینی و لوکس دارند.

چرم سنگین

چرم سنگین از پوست حیواناتی مثل گاو، گوساله، گاومیش و شتر تولید می‌شود و متدول‌ترین نوع چرم است. در صورتی که شما قصد خرید کیف پول چرم را داشته باشید به احتمال زیاد بیشتر با این نوع چرم روبرو خواهید شد. چرم سنگین مقاومت بسیار زیادی دارد و زیبایی آن نیز نسبت به انواع دیگر چرم بیشتر است. به همین دلیل از آن برای تولید کفش، تولید انواع کیف دستی و جیبی و حتی تولید تسمه‌های صنعتی استفاده می‌شود.

چرم طبیعی یا مصنوعی

نکته دیگری که در زمان خرید کیف پول چرم باید به آن توجه کنید طبیعی یا مصنوعی بودن چرم است. چرم طبیعی از مقاومت بیشتری نسبت به چرم مصنوعی برخوردار است و زیبایی آن نیز خیلی بیشتر است. با این وجود ممکن است تشخیص این نوع چرم برای شما مقداری سخت باشد. شما می‌توانید با بررسی بوی چرم، الگوهای روی آن و پشت آن به سادگی چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص دهید. برای مثال در صورتی که به الگوهای روی چرم مصنوعی دقت کنید متوجه تکرار آن‌ها خواهید شد اما چرم طبیعی اصلا اینطور نیست و نباید هیچگونه تکراری داخل الگوهای آن دیده شود.

همچنین در زمان خرید کیف پول چرم طبیعی با دقت به پشت محصول و درزهای دوخت می‌توانید متوجه طبیعی یا مصنوعی بودن چرم شوید. پشت چرم طبیعی پرزدار است اما پشت چرم مصنوعی به صورت شبکه‌ای با نخ دوخته می‌شود. به همین خاطر در صورت مشاهده نخ می‌توان گفت که در ساخت محصول موردنظر از چرم مصنوعی استفاده شده است.

منبع: فیلچه

  • ۹۸/۱۰/۱۷
  • محمد خزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی