راهنمای شبکه

آموزش شبکه به علاقه‌مندان

راهنمای شبکه

آموزش شبکه به علاقه‌مندان

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سرچ کنسول گوگل یکی از ابزار های رایگان گوگل است. البته لازم به ذکر است که سرچ کنسول گوگل مدتی است که تغییر نام داده و نام قبلی آن که وب مستر های کهنه کار با اون کار کرده اند، گوگل وب مستر تولز است.

ادامه این پست مقدمه ای برای استفاده از سرچ کنسول است که به شما پیشنهاد می کنم اگر سئو سایت برای شما مهم است این سری مقاله هارو دنبال کنید.

ابزار مفیدی که  می توانید وضعیت وب سایت خود را در موتور های جستجو بررسی کنید. به قول بازاری ها: ابزار دقیق سئو سرچ کنسول گوگل است.

اطلاعات آماری بدست آمده کمک زیادی به بهبود وضعیت سئوی سایت شما خواهد کرد.

برای مثال می‌توان به کلمات کلیدی که سایت شما در آن‌ها رتبه گرفته است، موقعیت سایت شما در این کلمات کلیدی، تعداد کلیک‌هایی که در هر کوئری روی سایت شما می‌شود و اینکه سایت‌های دیگر با چه کلماتی به محتوای شما لینک داده‌اند اشاره کرد.

این جواب یکی از سوالات متداولی است که از تیم سئوی اونترنت پرسیده میشه: چطور موقعیت خودمان در موتور های جست و جو رو پیدا کنیم ؟

همچنین سرچ کنسول گوگل مشکلاتی مانند خطاهای کراول و مواردی که باید به صورت دستی تنظیم شود، را به شما اطلاع می‌دهد. حتی با استفاده از سرچ کنسول می‌توانید بفهمید که سایت شما سازگار با موبایل (Mobile-friendly) هست یا خیر.

به خاطر همین دلایل استفاده از سرچ کنسول گوگل برای سئو و وب مستران حرفه ای  کاملا ضروری است.

چه طور از سرچ کنسول استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید از قابلیت‌های پیشرفته گوگل سرچ کنسول که در بخش بعدی ارائه می‌شود استفاده کنید، باید اول با موارد ابتدایی آن آشنا شوید.

ما در این مقاله ده قابلیت ابتدایی گوگل سرچ کنسول را که به کراولر و ایندکس شدن سایت تان کمک می‌کند و باعث می‌شود راحت‌تر عملکرد سایت  را در سرچ ارگانیک ارزیابی کنید به شما معرفی می‌کنیم.

1- پیدا کردن کلمات کلیدی که سایت شما در آن‌ها رنک دارد

گزارش عملکرد سرچ کنسول گوگل داده‌های ابتدایی خیلی زیادی را شامل می‌شود و می‌توانید از آن‌ها برای سئو استفاده کنید. یکی از این اطلاعات کلمات کلیدی مختلفی است که سایت و یا صفحات شما در آن‌ها رنک دارد و با عنوان Queries شناخته می‌شود.

برای مشاهده کلمات کلیدی خودتان در گوگل سرچ کنسول، روی تب Performance کلیک کنید و صفحه را تا پائین اسکرول کنید.

 

سرچ کنسول,آموزش گوگل سرچ کنسول ،گوگل وب مستر تولز، سئو سایت، بازاریابی دیجیتال، آژانس سئو، خدمات سئو، اونترنت، آژانس بازاریابی دیجیتال، چگونه سئو کنم.

تب Queries به صورت پیشفرض انتخاب شده است. شما می‌توانید این تب را اسکرول کنید و صفحات مختلف را انتخاب کنید تا تمام کلمات کلیدی که وبسایت شما در آن‌ها رنک دارد را مشاهده کنید.

 

سرچ کنسول,آموزش گوگل سرچ کنسول ،گوگل وب مستر تولز، سئو سایت، بازاریابی دیجیتال، آژانس سئو، خدمات سئو، اونترنت، آژانس بازاریابی دیجیتال، چگونه سئو کنم.

 

اگر می‌خواهید ببینید که هرکدام از صفحات سایتتان با چه کلمه‌ای رنک گرفته است، به چند قدم دیگر نیاز دارید. در ابتدا روی تب Pages کلیک کنید و سپس هر کدام از صفحاتی که می‌خواهید بررسی کنید را انتخاب کنید.

 

سرچ کنسول,آموزش گوگل سرچ کنسول ،گوگل وب مستر تولز، سئو سایت، بازاریابی دیجیتال، آژانس سئو، خدمات سئو، اونترنت، آژانس بازاریابی دیجیتال، چگونه سئو کنم.

 

اکنون دوباره روی تب Queries کلیک کنید. در اینجا می‌توانید تمام کلماتی که صفحه‌ی انتخابی شما در آن رنک گرفته است را مشاهده نمائید

 

اگر می‌خواهید کلمات کلیدی یک صفحه دیگر را ببینید، به تب Pages برگردید و صفحه انتخابی فعلی را حذف کنید، دوباره صفحه جدیدی که می‌خواهید ببینید را انتخاب کنید و دوباره روی Queries کلیک نمائید.

منبع: سرچ کنسول گوگل ابزاری برای بهبود عملکرد سئوی سایت (دانشنامه اونترنت)

  • محمد خزایی
  • ۰
  • ۰

منظور از تولید محتوا چیست و چگونه محتوایی مناسب تولید کنیم؟

تولید محتوا چیست ؟ آیا روش های مختلف تولید محتوا رو می‌شناسید؟ چطور یک محتوای با کیفیت و مناسب تولید کنیم که در بازدید سایت تاثیر داشته باشد؟

تولید محتوای با کیفیت علاوه بر اینکه تاثیر چشمگیری روی سئو سایت داره، باعث افزایش فروش هم میشه. به همین خاطر خیلی از مدیران وبسایت ها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص می دهند و همیشه سعی دارند تا کارشناس‌ها و افراد با تجربه ای را در این زمینه استخدام کنند. در واقع وبلاگ نویسان نیز باید محتوایی مناسب با کسب و کار را تولید کنند. فراموش نکنید که محتوای شما با مخاطب حرف می زند، پس باید جذاب و با کیفیت باشد.

محتوا در واقع همان چیزی است که باعث انتقال اطلاعات و تجربه‌ها می شود. این اطلاعات و تجربه‌ها به وسیله ی ابزارها و روش‌هایی، از منبع به مقصد که کاربر است، منتقل می شوند. محتوا همه‌جا حضور دارد، در اینترنت، تلویزن، رادیو، دیسک‌ها، ذخیره‌کننده‌ها، کتاب‌ها، مجله‌ها، تابلوهای شهری دیجیتال و غیردیجیتال، رویداد، سخن‌رانی‌ها و بسیاری موارد دیگر. پس باید گفت که محتوا یک ضرورت غیرقابل انکار است.

بررسی انواع محتواهای موجود در وب

  • اینفوگرافیک
  • Meme
  • ویدیو
  • راهنما و مطالب آموزشی
  • نقد و بررسی کتاب
  • پست نظرسنجی
  • بررسی محصول
  • لیست های مختلف
  • صفحات لینکی
  • پادکست

منظور از تولید محتوا چیست ؟

حتما تاکنون این سوال نیز برای شما پیش آمده است که منظور از تولید محتوای وبلاگ چیست ؟ تولید محتوا در واقع توانایی و قابلیتی است که جدیدا بسیاری از شرکت های طراحی وب و شرکت هایی که به طور اختصاصی محتوای سایت را تامین می کنند به آن مشغولند. در واقع یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب مخاطبان به یک سایت، تولید محتوایی جذاب مطابق با اصول سئو است. نباید فراموش کرد که تولید محتوای سایت در صورتی که با کیفیت باشد و اصول فنی و لازم در تولید آن رعایت شده باشد، باعث به دست آوردن رتبه ای بالا توسط گوگل می شود.

برای اینکه تولید محتوا به درستی انجام گیرد بهتر است از افراد متخصص و مترجم ها در این مورد استفاده شود تا محتوای تولید شده ناب و با کیفیت باشد. محتوای تولید شده ترکیبی از مطالب، تصاویر، فایل های قابل دانلود، دیتابیس و… است.

چگونه محتوایی مناسب تولید کنیم؟

در اینجا، اینکه تولید محتوا چیست و چگونه می توان محتوایی مناسب تولید کرد را بررسی خواهیم نمود. فراموش نکنید که تولید یک محتوای مناسب برای سایت شما بسیار اهمیت دارد. در ادامه با راه هایی برای تولید محتوای با کیفیت و مناسب آشنا می شوید. این تکنیک ها را به خاطر داشته باشید

  1. داشتن ایده برای تولید محتوا
  2. تهیه کردن لیستی از کلمات کلیدی
  3. استفاده از ابزارهای تولید محتوا
  4. نوشتن عنوان در تولید محتوای گیرا و جذاب
  5. چک کردن محتوای وبسایت های رقیب
  6. در نظر داشتن نیاز کاربران
  7. دقت در موضوع مورد نظر
  8. بررسی موضوع با مطالعه چندین مقاله
  9. داشتن لیستی از مقالات تولیدی خود
  10. تولید مقالات آموزشی
  11. افزایش ترافیک از طریق تولید محتوا
  12. بیان رازها و افسانه های کسب وکار خود
  13. رعایت تکنیک های سئو
  14. رعایت نکات نگارشی در تولید محتوا
  15. نوشتن مطالب طولانی
  16. استفاده از متا تگ توضیحات
  17. استفاده درست از کلمات کلیدی
  18. استفاده از لینک داخلی بین صفحات وب سایت

منبع: تولید محتوای وبلاگ (اونترنت)

  • محمد خزایی